ورزش کردن در این زمانها خطرناک است

پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1395 ساعت 15:49 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

ورزش چه زمانی خطرناک است؟


تمرینات مدام و همیشگی برای رقابت های شدیدی مانند ماراتن، ماراتن تند، ورزش های سه گانه و مسابقات دوچرخه سواری در مسافت های طولانی می تواند تأثیرات منفی کوتاه مدت روی قلب و عروق داشته باشد. برای مثال در میان بیمارانی که بیماری عروق کرونری در آن ها تشخیص داده شد، آن هایی که بیشتر از حداکثر توصیه شده (۶۰ دقیقه ) ورزش می کردند، کاهش هایی در میزان آنتی اکسیدان شان داشتند و همچنین رگ های خونی شان سفت شده بود.

در مقایسه ورزشکارانی که میزان تمرین و تحرک شان معتدل تر (۶۰ دقیقه یا کمتر) بوده، رادیکال های آزاد کمتری داشتند و گردش خون شان هم بهتر بود. مطالعات دیگر نشان می دهد میزان ابتلا به فیبروز قلبی در میان ورزشکاران استقامتی بالا می باشد. محققان دریافتند ۵۰ درصد از این ورزشکاران در MRI قلبشان علائمی از سفت شدن سلول های قلبی دیده شد. سفت و سخت شدن سلول های قلبی می تواند در ایست ناگهانی قلب و یا دست کم ایجاد ضربان قلب نامنظم نقش داشته باشد.

برنامه منظم ورزشی برای افزایش طول عمر، سلامت قلبی و عروقی مفید است در حالی که دوندگانی که حدود ۱۵ مایل در هفته می دوند، احتمال مرگ و میر تقریبا” 19 در صد در آن ها کمتر است و آن هایی که بیشتر از ۲۵ مایل در هفته می دوند، درمقایسه با کسانی که ورزش نمی کنند بیشتر در معرض مرگ هستند! هرچند یافته ها نشان می دهد برای بعضی از افراد ورزش های استقامتی زیاد می تواند آسیب هایی داشته باشد، اما مشاهدات و بررسی های بیشتری انجام شده تا معلوم شود آیا محدودیت حداکثری برای فواید ورزش وجود دارد یا خیر.

در نهایت مشخص شد مفهوم ” ورزش زیاد ” برای افراد مختلف متفاوت است و به فاکتورهای گوناگونی مانند : سن، سابقه بیماری و سبک زندگی بستگی دارد. اما مشخص کردن اینکه فعالیت بدنی در چه میزان و مرحله ای تبدیل به تهدیدی برای سلامتی مان می شود، بسیار مهم است تا تصادفا” و ناآگاهانه به جسم مان لطمه نزنیم.

برای تندرستی و انجام تصمیمی که در سال جدید برای سلامتی تان گرفته اید، مطمئن شوید که حداقل کمترین میزان از ورزش و تحرک بدنی لازم را در برنامه تان دارید. حتی اگر پیگیر تک تک اهداف تان برای تناسب اندام نیستید به خاطر داشته باشید، همیشه حتی کمی ورزش کردن هم بهتر از ورزش نکردن است.

خواندن : 598 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

آخرین ویرایش در یکشنبه, 13 تیر 1395 ساعت 12:26

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family